tisdag 27 januari 2009

Bad osv...

Hej hej, jag ber om ursäkt för att jag slarvat med att uppdatera.. (för nu alla mina fans, som läser min berömda blogg. ;) Haha!)
Dom senaste dagarna har varit bra, med olika aktiviteter ;)

Bl a. igår var vi och badade i Råneå på badhuset, med Camilla, Stefan, Thilde och Ellen, och så klart mina egna små troll! :)
Nog kan jag dra frasen än en gång, Borta bra, men hemma bäst! för nog är badhuset där det bästa. Varmt och skönt i poolerna, minimalt med folk, och framför allt grundare pooler, Jonathan kunde ju leka på ett helt annat sätt. I gammelstans var jag ju tvungen att hålla han i en arm hela tiden. Men här kunde han till och med åka rutshkanan helt själv. Han tyckte det var jättekul!! :) Och så var det ju så klart kul att ha med sig sin bästa kompis THILDE! ;) haha så söta dom är!
Och Personalen i Råneå är ju så trevliga också, man känner dom ju i princip. Dom kom till och med ihåg mitt namn! Från det att jag var där och badade när jag var liten. Haha, snacka om att man bor på ett litet ställe! Men det gillar vi! haha
Ja, det var i alla fall inte sista gången vi var dit med ungarna! :)Micke och Linus har varit hemma i helgen också!
Det var kul att se dom, två veckor sen sist!
Så man har hängt hos mamma nästan hela helgen. Det är så mysigt när vi alla samlas hos mamma när Micke kommer hem! (Linus ser man ju bara när han kommer innanför dörren och sen vänder lika snabbt, så!)
Vi fick Middag där, Stefan och Cammi & co, Jim, Och jag & co. Skitgod mat var det, Skinkstek i ugn, potatis och champinjonstuvning på tomater i ugn! Mmmmums filibabba! :) Mamma är kung på att laga mat! Tack för ännu en underbar middag! :)
Gud vad länge sen det är jag uppdaterat, jag har ju hunnit vara med om en massa...
Johanna och hennes syster Helene och hennes son Arvid var på besök här en dag. Gud, vad söt han är med sina bruna ögon! :)
Och Pappa och Elisabeth har också varit och hälsat på. Jonathan fick födelsedagspresenter :) Igen! det tar aldrig slut detta paketöppnande, han blir ju bortskämd! ;)
Sen är det nog inte så mycket mer. Ja, Jonathan har ju fått prova sin hjälm, och sina nya skoterglasögon, som han har längtat efter så mycket! Jim kom förbi med skotern, så han fick åka en stund! Då var han glad! Haha, skoterunge! :)
Jag har fått overallen nu också! :) Det var kul. Den var ju dock lite stor, men det smäller nog bara till så passar den perfekt! :) Jättefin var den i alla fall. Till och med finare än vad jag trodde!
Och så har vi ju varit på 2 månaders kontrollen. Allt var jättebra, och hon växer så det knakar, 5910g. Och 58.5cm lång! Våran stora tjej! haha

Och nu är det bara två veckor kvar tills vi får hämta vår lilla crx-tjej!! :)
Jag fick en ny bild på henne idag, och hon är sååå vacker!
Jag kan knappt vänta nu nå mer! Önskar bara att jag hade en bil så jag kunde åka och hälsa på, och se henne live. Nåja, det är ju inte länge kvar nu så får vi ta hem henne :)
Den som väntar på nåt gott...

Och Annica kommer imorgon! :) Det ska bli kul! Så man har nån att surra med på dagarna.
Hon stannar några dagar, så nu kommer det säkert dröja ett par dagar tills jag uppdaterar här igen.. haha, jag visste att det skulle bli såhär. Nåja, jag är ju ensamstående tvåbarnsmamma periodvis, (just nu) så jag har ju en bra ursäkt i alla fall!

Robert kommer hem till helgen, det blir skönt att se han! nu var det länge sen, är inne på tredje veckan nu! :(
Men det blir bra pengar, man får se det från den sidan. Och nu ska det skruvas i denna skoter, så vi behöver alla pengar vi kan få tag på, och då jobbar han nog med god vilja, när han tänker på sin kära skoter som står i delar i garaget och bara väntar på att bli ihopsatt, så han kan sätta sig och köra. Äntligen!! ;) Hoppas allt går enligt planerna för han bara, så han får köra nåt i vinter. Men men, ska man hålla på att mixtra hit och dit med trimmningar och allt vad det är, så får man faktiskt räkna med att det kanske inte går som man vill! ;) Puss Älskling!

Ja, nu ska jag väl gå och försöka vika undan lite tvätt i tvättstugan och sen ska jag bädda fräscht i sängen så Annica får det mysigt när hon kommer!
Jag var bara tvungen att lägga ut en bild på Jonathans rätta jag! haha han gör inte annat än att klä ut sig nu för tiden! så söt unge man har! :)
Här är bilderna jag nämnde i tidigare inlägg! :)
Bad i Alvinas balja.


Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Heej Ida!
    Det är din kusin Jessica som kikar in här, hoppas det inte gör något ;) Trillade in på din andra sida, mamma gav mig adressen för länge sen.

    Vilken underbar liten familj ni har! :) Barnen är ju helt underbart söta! Kul att se er ;) Tack internet!

    Kram från kusinen i södra Sverige.

    Ps. Va, mycket snö ni har!! Det har jag nog inte sett sen jag var liten ;P

    SvaraRadera
  2. Håller helt klart med om att Råneås badhus är det bästa i alla fall i Luleå kommun :-) Undrar hur det ser ut i Kalix, det måste vi nästan åka o kolla någon dag :-)

    //cammi

    SvaraRadera