lördag 17 januari 2009

Prommis med Johanna!

Linslusen där
Idag har det inte hänt speciellt mycket.
Jonathan vaknade väl där kring 8.00, och ropade,
-Mamma, momma! (det betyder mamma, komma ;))
Åh, vad jag var trött! så jag sa,
-Men gubben, kan du inte sova en stund till? Och det verkar han ha gjort efter en stund.
Så sen vaknade vi igen 10.30 ungefär. Då blev man ju nästan stressad över att dagen hade börjat för länge sen! Och hyffsat väder var det ju också.
Vi gick upp och fikade, sen gick jag i tvättstugan och slog igång torktumlaren och vek undan lite tvätt.
Sen ringde min kära mor och lät väldigt hängig, hon hade blivit riktigt förkyld och hade feber och en hemsk hosta! Stackaren, hon har nog fått våra gamla baciller.
Då blev hennes ledighet vila i sängen. :(

Sen ville jag ut, det var ju bara -6, SKÖNT! :) Äntligen lite mildare väder!
Eftersom jag inte fick med mig mamma ut, så ringde jag Cammi men hon skulle på 1årskalas. Så då ringde jag till Johanna, och hon var hemma!
då då gick vi 8an som vi bestämde att den skulle heta, rundan vi gick!
Det var riktigt skönt med en ordentlig promenad.
Jonathan var så trött så han somnade direkt i vagnen. Vi var säkert ute en och en halv timma!
Och Johanna fick känna på riktig motion när hon sköt vagnen framför sig! hehe :)

Sen gjorde jag och Jonathan middag medans Alvina fortfarande sov.
Och idag blev det Sallad, ägg, matvete, och champinjon-lök-tonfisksås! Riktigt gott!
Det tyckte dock inte Jonathan, han gillade nog inte matveten. Jag förstod det. Men vafan, tänkte jag, var ju tvungen att prova! :)
Nåja, nu vet jag det.

Visst är han söt vid sin spis, där han bakar bulla ;)

Tack för ännu en underbar dag, tillsammans med mina underbara barn! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar