torsdag 15 januari 2009

Frusen & uttråkad!

Kanske jag ska bestämma mig för den här bakgrunden nu :)

Har suttit i kanske en timma för att försöka hitta det som föll mig bäst i smaken! men nuså är jag ganska nöjd! ;)

Idag är det ännu en svinkall dag. Det har varit kring -25, -26 hela dagen! Brrr!
Jag har faktiskt vågat mig ut, var tvungen att handla mjölk och smör osv, hade ingenting i kylen. Men alltså jag säger då det, nu ska jag aldrig mer köpa mer än kanske en mjölkliter på affär´n i byn.. för satan i gatan vad dyrt det är!
Nåja, jag hade ju ingen bil, så jag kunde ju inte heva mig till Råneå för att handla. Men där är det då också dyrt! Coop är det som gäller! :)

Det var då alldeles nog kallt ute, jag höll på frysa av mig bena tror jag, samtidigt som jag gick så jäkla fort för att hålla värmen. Det var svårt att hålla sig till gående, (ni vet när man stapplar med bena, för att dom vill byta gångart ;)) jag sprang nästan fram med vagnen!
Men Jonathan satt då snällt i vagnen och gnällde inte om att han frös. Dock så var dom ju väl nedbäddade båda två, så jag tror dom hade det ganska mysigt där. Det är ju luften som är kall också, så det är väl det man oroar sig för, för deras skull. För mig är det bara bra att måsta halvspringa fram. (ska ju ner i vikt, så ;)) Dom båda var då lika varma när vi kom in, som när vi gick ut. Och det är ju så det ska vara!
Jag var även ut med mammas hundar, som jag trodde jag var tvungen, för att ingen annan kunde. Men så var tydligen inte fallet, fick jag höra när jag träffade Stefan och Cammi efter vägen dit. Nåja, jag kanske hade övervägt soffan och kylan på ett annat sätt, om jag inte kännde mig tvungen. Så det var lika bra, då fick jag komma ut!
Ja, Det är ju ett ganska stort projekt att gå ut med dessa hundar nu. Klara är i löpen och Ronny är galen såklart! Och Klara är ju inte direkt blyg, hon är då lika sugen som Ronny. Så fort man stannar till lite så ska dom till och nuppa, men ikke!! Här ska det inte bli några valpar! ;)

Jag gjorde världens godaste mat idag. Nåt så gott har jag inte ätit på länge!
Lax i gräddsås, matvete och sallad. Mmm... Jonathan fick Potatis istället för matvete. Och han åt också riktigt bra, med lite "skotrar, och pappa och farfar körde in tuggorna i garaget!" ;)
Det fungerar oftast!

Jag börjar redan känna mig sällskapssjuk, har haft Robert hemma för länge tror jag.
Och så känner man sig extra uttråkad när man inte har någon bil, och vet att man inte kan fara någonstans och hälsa på hos någon. Och när man inte kan vara ute heller! ska kolla vädret sen och se om det ska bli varmare någon gång!!?

Ne, nu känner jag att jag börjar få huvudvärk, det kanske är dags att gå i snarklåddan.
Det kan ju vara klokt att lägga sig i tid nån kväll.
I morse har jag inte haft lika lyxig sovmorgon, så jag får nog sluta vara uppe så sent!

Sov så gott!
Och Robert, Jag Älskar Dig över allt annat! (förutom våra underbara barn såklart! ;) Men utan dig hade jag aldrig haft dom)

Det här skickade min älskade på min mail, en gång när han var och jobbade i norge! bara för det, så älskar jag dig Robert! ^^ sötarsle!

7 kommentarer:

  1. heej! vad kul att du bloggar, så jag får följa eran lilla familj! =) går det bra med två kids hemma själv? kraam frida. www.hemmapafladvagenfyra.blogg.se

    SvaraRadera
  2. jag vet då inte hur man gör om man inte har blogger eller google konto..bara vanlig blogg heheh vad väljer jag då att kommentera som? kram frida

    SvaraRadera
  3. Klart att det är Coop som gäller ;-) Fast nog ska vi vara glada för att vi har en affär i byn, blir en dyr mjölk om man måste åka till Råneå! Har faktiskt tänkt på det här med olika butiker och priser, Coop är väl inte billigast men känns väldigt mycket fräschare än Willys lagerlokaler...skulle aldrig köpa något kött på Willys o dessutom är det kul att titta på lite andra saker än bara mat o ta en fika innan man handlar! :-)


    //Cammi

    SvaraRadera
  4. Okej, andra försöket nu då..

    SvaraRadera
  5. Jippi, nu kunde jag också lämna en kommentar ;-)

    SvaraRadera
  6. har du tänkt gå ner i vikt du? låånga promenader och nyttig mat? :> duktig ida :> har fortfarande inte gjort ditt recept, men de kommer ;>

    SvaraRadera