onsdag 14 januari 2009



Kallt igen, -19.1. Hojja, kan det inte få vara en -5 nånting, det är ju perfekt på vintern.
Jag ska försöka hålla mig till svensk textning nu ;)
Jag ska ju alltid hålla på göra en massa punkter och slarvar med stor bokstav, det är faktiskt trevligare att läsa om det är finare skrivet. Haha. Sådeså.

Nå vad har jag gjort nu dom senaste dagarna då?
-Ja, det har ju varit ganska trevligt ute, så jag har varit ute både igår och en stund idag, jag gick faktiskt en långpromenad med tvillingvagnen både igår och idag. Och herre gud vad tung den är. Nåja det är ju då bra träning, jag höll på att dränkas i svett när jag var framme hos mamma.

Har bestämt att jag ska gå ner i vikt på riktigt nu! :) inte bara sitta på min slöa häck, och inte göra ett skit varje dag! Jag har ju faktiskt två barn som behöver ut och få friskluft utöver mig själv, och man har ju tappat allt vad som heter muskelmassa och bytt ut det med en massa slappt fett! Hojja! Jag vägde mig när robert for, och jag bör ju gå ner om jag gör nåt varje dag och tänker på vad jag stoppar i trynet. För det har jag ju inte gjort nu i juletider precis.

Jo, Robert åkte igårmorse :( Det känndes lite faktiskt, han har ju varit hemma i ca 2 och en halv månad denna gång. Eller han åkte ju upp före jul i några dagar men återvände pga av att han blev sjuk och var sen hemma över jul och nyår så tiden drog ihop sig.
Men pengarna måste man ju ha, tyvärr. Annars hade jag gärna haft han hemma alltid, lillhjärtat mitt! :) jag saknar dig redan! <3

Och barnen har blivit bättre, lite snor rinner det fortfarande. Men det är svårt att komma ifrån om man ska ha den ena på dagis i vintertider.
Men Jonathan sov då till 10.30 idag så han tar antingen igen sig, eller så är det lite segt i kroppens hans fortfarande. Det var då skönt med en riktig sovmorgon i alla fall :)

Och snart får vi hämta våran efterlängtade kisse miss! En cornish rexhona :) Superfin är hon, och jag längtar massor. Vecka 7 är hon redo att flytta hemifrån. :)
Då får vi åka på djurmagasinet när robert kommer hem och köpa in alla tillbehör, det är ju också något som känns lite extra roligt i själen, av någon anledning! ;) hehe

Ne ni, nu ska jag hitta på nåt annat. Men jag ska nog stanna vid datorn i alla fall!


kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar