fredag 23 januari 2009

Koala Suit!

Idag har jag, mamma och barnen varit på stan.. Storheden. Först stannade vi i råneå och var på Älvhäxorna och köpte garn, för nu ska mamma sticka en ylledress till Alvina ;) Is´nt she lovely!!?
(Schyy.. sen fikade vi på café tosca i Råneå, det blev en kopp kaffe och en blåbärsbulla ;) Schyy..)
Sen for vi vidare mot stan, och for på Djurmagazinet, mamma handlade en massa åt sina lurvar till hundar! ;)
Sedan blev det HM, där handlade hon också en massa ;)
Och jag skulle hitta nån body åt Alvina. Hon är typ helt utan, allt har blivit för smått. Men HM har inget bra utbud på flickbarnkläder, så där hittade jag ingenting!
Då blev det Lindex, för där vet man att man hittar!
Och det gjorde jag :) Så nu kan jag klä henne. haha!


Och på tal om kläder till Alvina så har jag beställt en ny overall till henne ;) (se bild ;))
Didriksons koala suit, Cammo med rosa foder! hur söt kommer hon inte vara..? ;)
Jag satte mig här framför datorn en dag för att söka henne en overall, som skulle vara bra för skoterutflykter, alltså tåla vind osv. Och hittade denna modell på en sida, men då fanns det bara i storlek 80 och det är ju alldeles för stort! Så jag googlade på modellen, för just den ville jag ha ;)
Men utan resultat, hittade den inte någonstans, jag trodde jag skulle få bli galen. :P
Och jag hittade bara skitsidor när jag sökte på "babyoverall" och liknande.
Men då gick jag på Blocket och sökte bara på ytterkläder och valde företag, för vid det laget hade jag gett upp om att hitta just den där modellen och av märket didrikson. Så jag tänkte att jag kanske hittade nån annan bra overall i nåt annat märke!
Men då hade kidzshop en annons ute om nåt plagg, så då gick jag in på deras sida och Hittade det jag sökte efter, och precis den jag ville ha från första början!! Vad glad jag blev då..! :D haha! Och denna kommer hon kunna ha hela vintern! Jag tog storlek 70 så :)
Hoppas den dyker upp i låddan på måndag!

Jag hade några nya bilder på kameran som jag var sugen på att lägga upp, men nu blev Alvina otålig i den gungande bilbarnstolen ;) haha, så det får bli en annan dag. Jag tog några fina bilder när Jonathan badade igår, han är ju bara helt underbar! :)

Ne, kanske man ändå skulle se lite av Let´s Dance. Det är ju ganska kul ändå. Men alltså.. vad gör Blondinbella där? Hon pratar ju som om hon läser citat ur hennes blogg.. haha! Nog är ju jag blond nu för tiden, men hon, Hur blond får man vara!? haha

Nä nu spårar det, God natt på er! <3

1 kommentar:

  1. Såna där overaller har de på Barnens Hus, de är väldigt tunna och känns mer som en höst/vår overall...men med en stickad ylledress o lite till så klarar hon nog sig galant :-)

    Blev informerad av mattanten Ebba idag att man ALDRIG ska gå ut med ett spädbarn om det är kallare än -12...så nu vet vi det ;-)


    //Cammi

    SvaraRadera