lördag 17 januari 2009

Badhuset i gammelstad

Igår var jag, mamma, Jonathan och Alvina till gammelstans badhus! Det var premiär för Jonathan att bada på badhus, ever! ;)
Han tyckte det var skitkul i alla fall..! haha

Fast när krafterna började ta slut blev man grinig.. och då blev det dusch, bastu och fika! Mmm vad gott det var! :)
Haha, ja man är ju inte så attraktiv. Men men, det är ju för Jonathans skull, och då får man ju offra sig. Kul var det då i alla fall!
Men nästa gång ska vi prova Bodens bad eller Råneås.






I kylan ringde jag mor min, som för tillfället var på jobbet, och frågade om vi skulle fara och bada!
-Va sa hon, innan det kopplade. På badhuset eller?
-Ja, sa jag.

Och sen bar det av, till gammelstan. Vi var alltid där när jag var liten, varje fredag tror jag det var! Vi hade badkort för hela familjen, och fikade alltid efteråt, där på fiket som dom har där.
Och så gjorde även vi, billigt var det också. Och det är ju aldrig fel :)
Man blev lite nostalgisk när man tog en tugga av biskvien som jag köpte mig till kaffet, dom är sådär perfekt sega som jag vill ha dom. Och så köpte vi oss en skål med såna där grillade chips och delade på. Mmm (där föll mina bantningsplaner)

Ja, det var en lyckad eftermiddag! Tack min underbara Mamma!

1 kommentar: