onsdag 11 februari 2009

Magsjuka...

Ja som sagt i tidigare inlägg, så åkte Jonathan på magsjuka igår kväll. Hojja! Inget roligt alls!
Robert har också blivit dålig i magen men det har bara kommit från ena hållet. (bakifrån, för er som är intresserad av detaljer ;))
Alvina verkar faktiskt lite småbesvärat av nåt hon med, och antagligen är det väl magen som krånglar, men ingen feber på henne, och spya kommer det ju från hennes lilla söta mun jämt och ständigt ändå.. ;) så..
Hoppas för allt i världen att min nyttiga(re) diet har lönat sig i form av ett bättre och starkare immunförsvar så jag kanske klarar mig.. Dessutom sägs det ju att amningen är ett sorts extra immunförsvar, så jag ber till gudarna..! Så någon av oss får vara pigg och stark i alla fall.

Morgonen började bra med en pigg och alert liten Jonathan. Vällingen drack han upp helt utan bekymmer, men när vi sen skulle äta frukost/lunch i form av tomtegröt (hade i tanken att det skulle vara "lättspytt".. hojja! nåja..) men där såg jag att det tog vändning igen, och när vi andra hade ätit klart och försökte få i han nån tugga iaf, så kom det! Då blev det skurat igen.. :P Sen gick jag till Affär´n och köpte hem Coca Cola och då blev han glad och har druckigt bra, och även behållit all vätska hittils. Så nu sover han som en liten prins på soffan, bra bra..
Det känns inte som om det skulle vara så bra med cola, men man drack ju alltid det själv när man hade magsjuka, och det känns bättre av det faktiskt..!

Ja, det är verkligen hemskt att se sina kära barn sjuka.. Och då tänkte jag igår kväll att; Magsjuka är bara en fis i rymden i gämförelse med Cancer och såna hemska saker! Men ändå är det nog hemskt, och tänk då om... Man får verkligen hoppas att man för evigt får slippa något sånt bland sina älskade barn.. Och tanken går ofta till dom stackarna som faktiskt blir drabbad! usch usch! :(

Nåja, här var det inga glada miner idag, man får glädjas åt att det inte varar så länge! :) och tur det, för det är verkligen inget kul med magsjuka!

Nu sover Alvina i min famn här, och jag ska ta och lägga henne lite mer bekvämt nu! Sen ska jag mysa i soffan! åhh, såg att klockan snart slår Middag så då är det väl bara att fundera ut nåt att äta då! åhh.. det skulle finnas ett "matpiller" ibland..!

Kram Kram <3

1 kommentar:

  1. Matpiller kan ju vara våran affärsidé, tror vi skulle bli väldigt rika :-) Hoppas ni är friska nu, jag har inte vågat ringa i fall ni har fullt upp med att fånga spyor :-) Än har vi klarat oss men man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken :-)

    /Cammi

    SvaraRadera