tisdag 14 april 2009

Äntligen hemma!

J
ag älskar verkligen mitt hem!!!
Det är så skönt att vara hemma nu! Vi har det verkligen bra, och har det supermysigt i vårt älskade hus, vad skulle jag göra utan det!? Och man uppskattar det verkligen när man varit borta i 9 dagar.. I trånga (eller, det blir trångt när vi är så pass många) stugan i Rättsel! Och bara att träffa mamma. Haha! Man är verkligen mammasjuk.. Jag älskar dig bästa mamma! ;D
Jag hade klantat till det innan vi for till Rättsel, då tvättade vi en massa för att ha så mycket rena kläder som möjligt med oss. Och jag slog igång både tvättmaskinen och tumlaren samtidigt det sista jag gjorde. Men det är inte så bra att göra det för det ger ut fel ström eller nåt till det eluttaget, så det kan gå en säkring ifall man har igång båda maskinerna. Så jag slog av tvättmaskinen för att jag kom fram till att vi skulle klara oss på det som var i tumlaren, och då hade den tagit in vatten redan.. Så ni kan ju gissa vad som hade hänt i tvättmaskinen med skitit vatten och skitiga kläder blandat.. Jo, det luktade typ apa när jag slog igång den nu, så jag fick tvätta allt igen..
Jag gör en "rengöringstvättomgång" nu, med tvättförstärkningsmedel och en regäl trasa, och vanligt tvättmedel och tvättar på 95 grader:) det blir nog rent och bra då! :)
Haha, det är tur man kan dela med sig av intressant fakta! ;)
Ungarna sover och Robert är och tränar, och jag sitter och kollar på Äntligen hemma, och glor på datorn då samtidigt förstås! :)
Har beställt lite badkläder och underkläder och dyl från ellos som jag väntar på, det ska bli kul med lite nytt närmast kroppen.. ;)
Är sugen på några nya byxor och nya skor nu också, så jag ska flirta med Älsklingen min när han kommer hem, och höra om vi kan fara på stan imorgon medans Jonathan är på dagis..
Vi måste ändå fara och handla mat, så då ska det säkert gå bra att ta storheden runt!! :) För in till stan får jag aldrig med mig Robert!
Och ikväll har vi varit och ätit tårta hos storebror Per.. Grattis på födelsedagen igen, Per!! :)
Det var en fräsch och god hallontårta, och bulla och några kakor med kaffe till såklart! Mmm.. :)
På tal om slisk, så är de slutsliskat nu.. ;) Det har varit alldeles för mycket, chips och korv och en massa annat onyttigt i påsk.. Nåja, det hör väl till påsken.. :P
Undra om man skulle ta och göra sig en matlista, alltså ett matchema till imorgon när vi ska handla.. Kolla in några nya, nyttiga och roliga recept nånstans och sen handla efter det.. För man handlar ju samma skit varje gång man handlar.. Så det är ju inte konstigt att man blir less och tappar båda matlust och laga-matlust!
Jag ska förresten fråga Annica om hennes goda bönsallad.. Tänk att jag gillade den efter att jag mot all förmodan faktiskt smakade!! haha! nog är man ju lite trög!! ;)
Nä, nu ska jag lägga min lediga stund på nåt annat, än att sitta här och skriva en massa skit! ;)
Och bilder från våra underbara dagar i Rättsel får komma senare!! ;)
Puss o kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar